CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 14, 2010

sugar destroys your health :(

hello readers..kali ni aku nak update pasal kejadian semalam..
semalam aku g la hospital g melawat makcik aku sakit kat sana sebab kencing manis..
tiba2 masa aku lawat tu adela sorang pakcik ni rupa dalam lingkungan awal 50-an..
tapi bila dia bagitau umur dia sebenar punyala aku terkejut..
rupanya umur dia dah 77tahun..
perghhh..gila la..patutla makcik aku panggil dia pakcik..
tapi serius rupa dia lagi muda makcik aku..
ASYIK SENYUM JE..
aku dengarla dia nasihat makcik aku..

'kalau dah tua2 ni tak bole stress sangat..aku ni kalau tido malam mesti pukul1030 dah pejam mata..
bangun pukul5..lepas solat subuh terus kayuh basikal pergi pasar..balik rumah berkebun pulak..
sebab aku nak badan ni berpeluh'

fuh!!suka betul aku tengok dia..bahagia je..
pastu dia cakapla dia tak isap rokok n kurang amik gula..
teh tarik pun dia cakap dah tinggalkan 12tahun yg lalu..wow!!!!
hmm..tapi bila fikir2 balik memang betul pun cakap dia..
amik gula yg berlebihan boleh menyebabkan OBESITI tau..macam dalam pic bawah ni..


hah!nak ke jadi pompuan ni?!!
cnfirm tak nak kan..kita hidup ni sekali..
banyak lagi benda2 indah kat dunia ni kita kena explore..
tak kan nak duk je atas katil macam pompuan atas nikan?kan?kan???
muda2 lagi hidup dah kena bergantung kat orang..
dahla moncet lagi..
or nak jadi macam pic bawah ni..
surely you guys tak nak kan..
tak cantik dah kaki kita sebab suka sangat makan benda2 manis..


so better kita jaga kesihatan kita dari sekarang..
dari melarat di kemudian hari..
PREVENTION IS BETTER THAN CURE..:)
bawah ni ade step yg kita boleh ikut..
tu pun kalau you all nak badan slim shady n solid molid ala JENIFFER LOPEZ gitu..haa..


n n also jangan lupa banyak makan ulam n sayur..
barula awets muda..wewittttttt!!!;D



p/s:aku suka petikan kata2 pakcik yang aku jumpa semalam.."BIAR MATI PUN TAK APE..TAPI JANGAN SAKIT..SAKIT SESUATU YG PERIT N MENYEKSAKAN DIRI"..renung2kan la..



0 comments: